2015. június 25., csütörtök

Alice Walker blogja

Van szerencsém büszkén bejelenteni, hogy már a negyedik ember fordult hozzám azzal a kéréssel, hogy készítsem el a blogja kritikáját. Nagyon köszönöm mindenkinek, aki eddig támogatta a blogot, és köszönöm a négy feliratkozónak is, hogy feliratkoztak, nem tudjátok, mennyit jelent! Nem húzom tovább a szót, íme a kritika!



Szerzője: Alice Walker

A kinézet
1. A fejléc. Igazán tetszik. Egyszerű, valahogy mégis különleges, és jó érzés a szemnek. A cím feltűnő, olvasható, és ez jó így, hiszen ez a célja. Több mindent nem igazán tudok rá mondani, azon kívül persze, hogy illik is a blog témájához. Gratu! (6/6)
2. A háttér. Majdnem széltől szélig ér a bejegyzések háttere, szóval nemigazán látszik belőle sok, de ami igen, az passzol a fejléchez, és nem túl rikító, sőt, de nagyon jó. (3/3)
3. A bejegyzések háttere. Csak annyit tudok róla mondani, hogy jó, úgy, ahogy van. Még az is szuperül néz ki, ahogy a fejlécből kiinduló növényszerűségek rálógnak. (2/2)
4. A betűszín, betűtípus. Semmi baj nincs vele. Nem váltogatod, olvasható, egyszóval tökély. Nem hagy kívánnivalót maga után. (5/5)
5. A modulok. Hűha, hát ebből aztán sok van, mit mondjak! De kezdjük. Mondjuk a legfelső, vízszintes menüsorral, ami szó szerint megvan a bejegyzésekhez közelebbi oldalas modulban is. Nem láttam sok értelmét kétszer berakni ugyanazt. Ha már itt tartunk, a midnen bejegyzés alatt automatikusan megjelenő 'főoldal' link is abszolút fölösleges, hiszen az oldalt lévő menüoszlopban és fent is ott a link, nem tévedünk el. Szóval én a helyedben levenném a kettő oldalas modul közül az egyiket, és azt a mindig megjelenő főoldal linket. A keresőre sincs szükség, hiszen annyi modulod van már, szerintem mindenki megtalál mindent, amire szüksége van. A Facebook-csoport oké, a Chat is. Az őrült nőszemélyt sehogy sem sikerült megértenem, a cserék meg, nos... jobban nézne ki, ha a sima bloglista mellett döntöttél volna, de ez egy abszolút szubjektív dolog. Az 'akiket olvasok' rész is mehetett volna a cserékhez, vagy, ha ki akarod hangsúlyozni, akkor szintén jobb lenne az egyszerű, hagyományos bloglista, mert ezzel bebiztosítasz mindenkit, hogy a cseréidet magasról leszarod, csak a nézettség miatt cseréltél, de KR Kilgarrát olvasod! (Nem t'om, ez most érthető lett-e, mert bizonyos dolgokat néha képtelen vagyok érthetően megfogalmazni.) Az elolvasandó könyvek és megnézendő filmek modulokat nem tudtam megérteni. Ha az a cél, hogy a felsorolt művekről majd könyv- illetve filmajánlót írj, akkor egyszerűbb lenne magadnak, máshova felírni, hogy ne a blogon virítson, mert hidd el, ez csak téged érdekel, az olvasóidat legfeljebb akkor, ha majd látják az elkészült ajánlót. A magamról modul teljesen rendben van. A másik oszlopban a fantázia-idézet tök jó, nagyon tetszik. A teliholdas cucc értelmére nem tudtam rájönni; ha azt szeretnéd, hogy az olvasóid tudják rólad ezeket, akkor nyiss neki egy különálló oldalt a blogon belül, és ott több mindent is leírhatsz magadról, nem csak a kedvenc számodat és sorozataidat. Az "élj a mának" felszólítás egyrészt nem passzol össze a felé eszkábált képpel, másrészt nem tudom, miért kellett ennek külön modult csinálni. Ha mindenképpen jelen kell lennie, én a fejlécre írtam volna rá, vagy a fejléc alá rövid leírásba, vagy nem tudom. Az oldalmegjelenítések számát szerintem elég, ha te látod, mást csak akkor érdekel, ha már nagyon sok van belőle, és akkor pukkadozhat az irigységtől. A rendszeres olvasóknak szóló modult használtam, köszönöm szépen. :) A google-s követőket én levenném, hiszen pár centivel alatta ott a gmail-oldalad linkje, ahol ugyanannyi erővel felvehet a köreibe az, aki akar. Az archívum rendben van. A keresővel és a fenti oldalas résszel együtt 18 modul, ha jól számolom, és ebből nyolc fölös. A többi viszont jópofa és/vagy hasznos. (12/6)
6. Az összhatás. Egy rossz szavam se lehet, komolyan! Nagyon eltaláltad. Egyszóval szuper. (5/5)

A kinézet összesen: 33/27 Nagyon is jó úton jársz! :)


A tartalom
1. A cím. Tetszik, de lehet, hogy csak azért, mert különösen illik hozzám, vagy nem tudom. Mindenesetre lényegre törő, valamelyest illik a blog mindenféle témájához. Nem túl hosszú, nem is túl rövid, passzol. (4/4)
2. A fülszöveg. Feltételezem, az a fantáziáról szóló rövidke idézet akar lenni a fülszöveg, az pedig illik a blogodhoz, és nekem tetszik. Mármint, azt nem tudtuk meg belőle, hogy a blogod miről szól (pedig az azért elvárás lenne szerintem), de fogjuk rá, hogy elmegy. (5/3)
3. Öhm... Prológus nincs, mivel nem történetes blog, és történet sincs, szóval mondjuk itt azt, hogy a téma. Vannak itt novellák, receptek, versfeldolgozások linkje, könyvajánlók, saját élmények, tapasztalatok kivesézése és ilyesmik. Azt mondanám, hogy ez egy mindenes blog. Nem a legegyedibb, de nem is alapsablon, mert tényleg vannak saját dolgaid is. Nem tudtam átnyálazni az összes bejegyzést, de ezekkel találkoztam. Összességében nem rossz. Azt mondanám, hogy átlagos, de semmiképp sem rossz.
Elnézést kell kérnem, zúg a fejem a fáradságtól, és nem mondanám, hogy sok ötletem van, hogy mit írhatnék még, úgyhogy azt hiszem, ennyit a témáról. (7/5)
4. A helyesírás. Komoly problémák is vannak, de összességében tűrhetőnek mondanám. Néha elgépeléseket találni, pl. a szóközt a vessző elé teszed, és nem utána, ami azért elég zavaró. Na, meg néha nem teszel szóközt a pont után. De semmi komoly szerintem. Csak gyakorlás meg odafigyelés kérdése az egész. (5/2)

A tartalom összesen: 21/14 További sok sikert! :)


Így, a végén szeretnék bocsánatot kérni, hogy ilyen rövid és ergya kritikával tudtam csak szolgálni, de el sem tudod képzelni, mennyire fáradt vagyok. Német szavak visszhangzanak a fejemben és már cseng a fülem. Ne haragudj.
Ciao!

2 megjegyzés:

  1. Hűha! Nagyon szépen köszönöm a kritikát, még így is, hogy fáradt voltál nagyon sokat segítettél!
    Egyet kell értenem veled. Teljesen igazad van a modulokkal kapcsolatban. Valószínűleg velük fogom kezdeni. Igen a vessző meg a szóköz egy régi rossz beidegzésem.. De igyekszem minél előbb megszokni a helyeset.
    Köszi,hogy feliratkoztál a blogomra! :D És még egyszer köszi a kritikát! :D

    VálaszTörlés