2016. január 31., vasárnap

Sky blogja

Ez a blog második olyan kritikája, amit csak a történetről kértek; megjegyezném, hogy ez követendő példa azoknak, akiknek a blogján olyan design van, amit egy profi szerkesztő készített, hiszen ilyen esetben szinte biztos, hogy a designról csak jót tudnék mondani, az pedig, tekintve, hogy kritikát írok, teljesen fölösleges lenne. De nem is húzom tovább az időtöket, íme A felejtő kritikája, a blogon olvasható 22. kritika!

Szerzője: Sky Britton

A tartalom
1. A cím. Nagyon tetszik. A névelőtől eltekintve egyszavas, tehát könnyen megjegyezhető, egyszerű, mégis frappáns. Pont annyit sejtet a történetről, amennyit kell neki. És egyedi is, mert nemigen találkoztam hasonlóval. A történethez is tökéletesen illik, legalábbis az alapján, amennyit a fülszöveg elárult a folytatásról. (6/6)
2. A fülszöveg. Rettenetesen tetszik. Már az elejétől fogva figyelemfelkeltő, de a legutolsó mondat az, ami egyenesen ordítja az olvasónak, hogy igenis olvasson bele a blogba, iratkozzon fel, és a többi. A fülszöveged megfelelő hosszú, figyelemfelkeltő, egyedi és érdekes, csupán pár fogalmazásbeli és helyesírási hibája van, amiket pirossal javítottam neked. Crystal Johnson múltjától a múltja elől menekülve költözik Los Angelesbe a családjával, remélve, hogy el tudják feledni a múltbéli eseményeket. Az ismeretlen környezet és az idegen emberek a lány minden eséjét esélyét elveszik a kitárulkozásról kitárulkozástól. Daniel, az egyetlen ember, aki mindent tud Crystalról, pedig az ország másik felén él, így nem tud többé támaszt nyújtani a lánynak. Ezektől eltekintve egyszerűen tökéletes, és ezeket is egyszerűen átjavíthatod. (5/4)
3. Az oldalak. Nincs karakteres oldal, ami bizonyára azért van, mert még viszonylag új a blog, és csak a prológusa van meg, de, ha jót akarsz magadnak, ne is legyen! A karakteres oldal azoknak van, akik nem képesek maguknak kitalálni egyedi, saját karaktereket, ezért fordulnak a Google-höz, a Tumblr-höz és a hozzájuk hasonló oldalakhoz segítségért. Sokkal jobban fejlődik a fantáziád, a személyleíró-készséged (létezik ilyen szó..? - nem tudom), és a blogod is egyedibb lesz, ha nem csinálsz egy milliomodik, unalmas, karakteres oldalt, ahol minden átlagos, gimnazista lányt huszonöt éven túli modell testesít meg. (4/4)
4. A prológus. A helyesírási hibákon kívül az egyetlen hibája az, hogy nincs sorkizártra állítva. Komolyan! Tökéletes a hossza, a megfogalmazása, a kivitelezése, pont jókor ér véget, így felcsigázza az olvasót is. Le a kalappal előtted, tényleg. Nagyon tetszik, hogy, bár egy költözéses-gimis sztori, a költözésnek kivételesen oka is van, amit ugyebár a prológus ecsetel. Ha megírod a folytatást is ennyire jól, az tökéletesen ellensúlyozhatja a tényt, hogy mennyire átlagos az alapötlet váza. A gyilkosság tökéletes elem az alapsztoriban. Szerintem ennyi dicséret elég is. :) (5/5)
5. A történet. (0/0) (0/0)
6. Leírások, párbeszédek, a karakterek. A karaktereket szerintem ki is húzom, hiszen egy prológus után nem érdemes róluk beszélni; még a főhősnőnkről sem tudtunk meg eleget ahhoz, hogy elemezhessem. Leírásokból épp elég van, és jól, ízlésesen, igényesen és változatosan írod meg őket; többet szerintem nem is mondhatok. A párbeszédekből nincs se túl sok, se túl kevés, szóval az arányt eltaláltad. Hihetően is hangzanak, életszerűek, tehát ez is teljesen rendben van. (10/10)
7. Stílus, fogalmazás. Szépen, mégis egyszerűen, érthetően fogalmazol, a stílusod se nem túl közömbös, se nem túl érzelmes, magyarul ezzel sem volt problémám. (Bocs a szűkszavúságomért, de minek dicsérjelek egy kritikában? xD) (5/5)
8. A helyesírás. Pár apró, de annál zavaróbb hibát találtam helyeken, amiket megint pirossal jelölök, remélem, nem bánod. (Ha már semmire nem tudtam igazán rosszat mondani, legalább a helyesírásodat kritizáljam cafatokra, nem? :D)
Magas sarkú Magassarkú cipőm kopogását visszaverték a betonházak falai. A város egyik elhagyatott részén keresztül tartottam hazafelé,; nem sokkal múlhatott éjfél. Nem igazán kedveltem a környéket, de egy közeli szórakozóhely volt Shannon kedvence. Összébb húztam magamon a kabátom, és megszaporáztam lépteimet. Az érzés kellemetlen nyomot hagyott maga után az gondolataimban, és nem hagyott nyugodni. Egy férfi pattant ki a vezetőülésről, és egyenesen felém vette az irányt. Az egyetlen fényforrásként egy pislákoló lámpa volt szolgált, az éjjeliszekrényen (csak, hogy ne megint a 'volt' ismétlődjön). A matrac rugói már rég felmondhatták a szolgálatot, és most nyikorogtak minden mozdulatomnál. - Azt hittem, már soha nem fogsz felébredni – hallottam egy mély hangot magam mögül. A mozdulatsor után a kín a kétszeresére nőtt, de, mikor megláttam a velem szemben álló férfit, kiszaladt a vér az arcomból. Egy fejjel magasabb volt nálam; az ötvenes évei közepén járhatott. hirtelen kék Hirtelenkék szeméből sütött a bosszúvágy. Haja rövidre volt nyírva, és már teljesen megőszült. Roger Scott brutálisan meggyilkolta a feleségét - 14 késszúrással végzett a nővel vele. - Az apád mindenféle bűntudat nélkül juttatott diliházba.Egy lépéssel megszüntette a köztünk lévő távot, majd a vállaimnál fogva nekilökött az éjjeliszekrénynek. A tetején álló lámpa imbolygott egy ideig, majd lezuhant, és sötétség lepte el a szobát. Az égő szilánkjai szétszóródtak a földön; néhány forró darabja súrolta az alkarom. - És veled kezdem! – Nekidöntöttem a fejem a falnak, és tehetetlenül küzdöttem a feltőrni feltörni készülő könnyeim ellen. - Élvezetessé teszed a játékom.Szárazon köhögni kezdett, és elmozdult a helyéről. A körmeit felváltotta egy fémes hang a falon, mintha késsel karcolgatna karcolgatná. - Egy utolsó mondat vagy kívánság, amit majd olvasgathatnak a halott lányuk teste mellett? – A tudat, hogy akármelyik pillanatban meghalhatok, elviselhetetlenné vált. Mikor a kezem elérte a gombkilincset, a fülemet nekinyomtam az ajtónak, hátha van odakint még valaki. Az ajtó minden kétséget kizárva kizáróan az utcára nyílt, így nagy levegőt vettem, és elfordítottam a gombot. Valami átszelte a levegőt, és a kés belefúródott a combomba. - Megmondtam, hogy ne próbálkozz!A férfi, aki idő közben időközben, úgy látszik, idejött odajött hozzám, megfogta a kést, és kissé elfordította a sebemben. Pedig bármit megtettem volna néhány, eszméletlen pillanatért. - A munkája biztos mindig fontosabb volt neki, mint a kis kölyke. - Fejemet a falnak hajtottam, és felnéztem a plafonra és magam elé képzeltem az eget. A könnyek oldalt folytak végig végigfolytak az arcomon, kezem ökölbe szorult az oldalam testem (szóismétlés elkerülése végett) mellett. – Ez olyan aranyos – vette két keze közé az arcom, és végigsimított a járomcsontomon. A hasogatás visszatért a tarkómba, és elhomályosította a látásom. A jobb lábamra nem tudtam terhelni súlyt helyezni; az oxigénhiánytól szédültem, így alig bírtam megtartani az egyensúlyom. - Mit… Mit akar tőlem? – Hangom a megszokottnál sokkal rekedtebb és gyengébb volt, szinte suttogásnak hatott. - Megtorolja azt, amit elvettek tőle.Velem szemben állt, hangja győzelemtől volt ittas. – Ha valaha megtalálják, és garantálom, hogy így lesz, akkor biztos lehet benne, hogy amit velem tett, csak töredéke annak, amit maga fog átélni. – folytattam. - Te most fenyegetsz engem? – lépett közelebb. – Nevetséges, mit el nem hisztek, ti, fiatalok. - Nem fenyegetem – egyenesedtem ki. – Figyelmeztetem. Kihasználva az időnyereségem, összeszorítottam a fogaim, és egy rántással kihúztam a kést a combomból. Üvöltését visszaverték a falak téglák (szóismétlés), majd teste előrehanyatlott és eldőlt. A fejemben lévő káoszt mellőzve a farzsebembe nyúltam, és előhúztam a telefonom. Kirángattam belőle az övet, és pokoli fájdalom kíséretében megkötöztem a lábam a seb felett. Reszkettem a hidegtől, de amin a magamra terített dzsekim sem segített. Valaki a hátamra fordított, de nem bírtam kinyitni a szemem ránézni (megint csak a szóismétlés). Mire a kocsiba emeltek, már teljesen elveszítettem az eszméletem. Csak egy gondolat cikázott a fejemben, amely tudatosította bennem, hogy mégis mit tettem.
A szókincsed viszont pont elég bő, szóval az ellen nem tudok kifogást emelni. (5/3)
9. Hitelesség, történetvezetés. Ezekre így, egyetlen prológus után megintcsak nem tudok sok mindent mondani, legfeljebb annyit, amit már fentebb említettem: nagyon előnyös tulajdonság az, ha tudod, hogy mikor hagyj abba egy részt ahhoz, hogy a folytatást is sokan el akarják majd olvasni. És te tökéletesen oldottad meg a prológus végződését ilyen szempontból. (5/5)
10. Ötletesség, egyediség + trailer, függelék, stb. Trailered (talán csak egyenlőre) nincs, de, ha rám hallgatsz, azt sem csináltatsz. Semmi értelme ezredszer is újrahasználni a sablonos, krimi- és horrorfilmekből összevágott, szar minőségű gifeket és sötét effektekkel elhalmozni a létező összes képkockát három percen keresztül. A trailer is olyasmi, amit az ellustult "írók" rendeltek először, mert egy normális blogon a fülszöveg jelenti a trailert. Aki pedig nem tud jól fülszöveget írni, legtöbbször az a blogger rendel trailert. Egyediséghez sorolom a pompás címet, a frappáns fülszöveget, a hibátlan prológust, valamint az eredetileg sablonos alapötlet feldobását a gyilkosság-szállal. (5/5)

A tartalom összesen: 50/47 Gratulálok! :)


Ajánlom...
Ha érdekel egy nem mindennapi múltú lány története, aki Los Angelesben próbál új életet kezdeni a családjával, hogy elfelejtse a sötétséget, ami a múltját jelenti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése